AİDATLARDA YÖNETİCİ SALTANATINA SON: Yasa TBMM'den geçti!
Özellikle büyükşehirlerde bazı sitelerin aidatları kiralarla yarışıyor, sakinler kira öder gibi aidat ödüyordu. İşte o fahiş artışlara sınır getiren düzenleme Meclis'ten geçti; artık aidatlarda yönetici saltanatı bitti. Peki yeni sistem nasıl olacak? Detaylar Gizem Çorlu ile Bayram Şahin'in haberinde...
FAHİŞ AİDAT DÖNEMİ BİTTİ
Bazı sitelerde aidatlar, kira rakamlarının üzerine çıktı. İşte bu dönem artık sona erdi; fahiş site aidatlarına yönelik düzenleme Meclis'ten geçti.
O düzenlemeyle artık son sözü yönetim değil, kat malikleri söyleyecek. Zam teklifinin kabul edilmesi için ise üçte iki çoğunluğun onayı gerekecek.

Eğer kat malikleri teklife "hayır" derse, site yönetimi mevcut zam teklifini uygulayamayacak. Yönetim, en geç 3 ay içinde yeni bir bütçe ve yeni zam teklifi hazırlamak zorunda kalacak.
ARTIŞ "YENİDEN DEĞERLEME ORANINI" GEÇMEYECEK
Bu geçiş süresinde de aidatlara yapılacak artış, "yeniden değerleme oranını" aşamayacak. Yine de anlaşmazlıklara karşı temkinli olmakta fayda var.

"GENEL KURUL TUTANAĞINA ŞERH DÜŞÜLMELİ"
Avukat Murat Tezcan: "Kurul kararında fahiş bir artış söz konusuysa mutlaka genel kurul tutanağına bir şerh düşülmesi, bu karara itiraz edildiğinin malik tarafından bildirilmesi gerekiyor" dedi.

Düzenleme, Resmî Gazete'de yayımlandığı tarihten itibaren hayata geçecek; geriye dönük uygulama yapılmayacak.
Burada yer alan bilgiler yatırım tavsiyesi içermez. Bilgi için: Sorumluluk Beyanı
SON DAKİKA
EN ÇOK OKUNANLAR


Bitcoin yeniden 60 bin doların üzerinde! Jefferies satış baskısının nedenini açıkladı

UBS'den altın tahmini! Düşüş kalıcı mı zirve ne zaman?

Gümüşte sert satış dalgası! Haftalık kayıp çift haneyi aştı

SON DAKİKA HABERİ | Borsada yatırım yaparken bu hatalara dikkat! Küçük yanlışlar büyük kayıplara neden olabilir

Altında kritik dönemeç! İşte düşüşün temel sebebi

