Öğretmen, polis doktor mühendis! Kim ne kadar alacak? Meslek meslek yeni zamlı maaşlar
Haziran enflasyon verilerinin açıklanmasıyla kira artış oranı da belli oldu. Temmuzda ev ve iş yerleri için uygulanacak kira artış oranı yüzde 32,03 olarak belirlendi. Bu verilerle birlikte memur emekli zam oranı da belli oldu. Temmuz ayında SSK ve BAĞ-KUR emekli aylıklarına yüzde 17,76, emekli memur aylıklarına ve memur maaşlarına ise yüzde 13,51 oranında zam yapılacak Peki mesleklere göre kim ne kadar alacak? İşte detaylar...
2026 yılında kamu görevlilerinin mali ve sosyal haklarında yapılan artışlar, Kamu Görevlileri Hakem Kurulu Kararı ile belirlenmiştir. 2026 yılı Temmuz ayından geçerli olmak üzere kamu görevlileri ile memur emeklilerinin tamamının aylık ve ücretlerinde %7 oranında artış öngörülmüştü. 2026 yılının birinci altı aylık döneminde enflasyon %17,76 gerçekleşmiştir. Gerçekleşen bu enflasyon oranından kaynaklı olarak ilave %6,52 artışla birlikte kamu görevlileri ile memur emeklilerinin aylık ve ücretlerinde 2026 yılı Temmuz ayından geçerli olmak üzere toplamda %13,52 oranında artış yapılmıştır. Aynı dönemde SSK ve Bağ-Kur emekli aylıklarında ise %17,76 oranında artış sağlanmıştır.
Böylece, aile yardımı ödeneği dahil en düşük memur maaşı 61.890 TL’den 70.224 TL’ye, en düşük memur emekli aylığı 27.772 TL’den 31.527 TL’ye yükselmiştir.
Şube Müdürü: 94 384TL → 107 110 TL
Memur: 64 397 TL → 73 070 TL
Uzman Öğretmen: 81 219 TL → 92 166 TL
Öğretmen: 73 368 TL → 83 254 TL
Başkomiser: 89 214 TL → 101 242TL
Polis Memuru: 81 617 TL → 92 618 TL
Uzman Doktor: 150 426 TL → 170 730 TL
Hemşire: 74 770 TL → 84 845 TL
Mühendis: 96 211 TL → 109 185 TL
Teknisyen: 66 870 TL → 75 877 TL
Profesör: 135 089 TL → 153 208 TL
Araştırma Görevlisi: 90 568 TL → 102 779 TL
Vaiz: 76 653 TL → 86 983 TL
Avukat: 90 000 TL → 102 135TL





