EMEKLİ ZAMMI 2027 | Emekli maaşı Ocak 2027 zammı ne kadar olacak? 23.552 TL alanlara yeni maaş hesabı
Milyonlarca emeklinin Ocak 2027'de alacağı maaş zammı için kritik süreç devam ediyor. SSK ve Bağ-Kur emeklilerinin yeni maaşlarının belirlenmesinde etkili olacak enflasyon verilerinde gözler Türkiye İstatistik Kurumu'na (TÜİK) çevrildi.
[Emekli zammı] 2027 için bugün saat 10.00'da açıklanan eylül ayı enflasyon verileriyle birlikte yeni rakamlar da ortaya çıktı. Milyonlarca SSK ve Bağ-Kur emeklisi, Ocak ayında alacağı emekli maaşı zammını merak ediyor. Enflasyon verileri, emekli maaşlarına yapılacak zam oranının belirlenmesinde önemli rol oynuyor. İşte yeni hesaplama ve detaylar...
TÜFE'deki (2025=100) değişim, 2026 yılı Eylül ayında bir önceki aya göre yüzde 1,84 artarken, bir önceki yılın aralık ayına göre yüzde 24,32, bir önceki yılın aynı ayına göre yüzde 29,73 ve on iki aylık ortalamalara göre yüzde 31,49 yükseldi.
Eylül ayı enflasyon verisinin açıklanmasıyla birlikte SSK ve Bağ-Kur emeklileri için 3 aylık zam oranı yüzde 5,57 olarak hesaplandı.
Ocak 2027 zammının kesinleşmesi için geriye ekim, kasım ve aralık aylarına ilişkin iki değil, üç enflasyon verisi kaldı.
Eylül ayı enflasyon verileri öncesinde AA Finans tarafından gerçekleştirilen beklenti anketine 20 ekonomist katıldı.
Ekonomistlerin tahminlerinin ortalamasına göre TÜFE'nin Eylül ayında yüzde 2,18 artması bekleniyor. Ekonomistlerin 2026 yıl sonu enflasyon beklentilerinin ortalaması ise yüzde 29,66 olarak hesaplandı.
Eylül ayı beklentisinin gerçekleşmesi halinde emeklilerin üç aylık enflasyona bağlı zam oranı yüzde 5,92'ye ulaşacak.
Yıl sonu enflasyon tahminleri, Ocak 2027'de SSK ve Bağ-Kur emeklilerinin alabileceği zam oranı konusunda farklı senaryolar ortaya koyuyor.
Orta Vadeli Program'da 2026 yıl sonu enflasyon beklentisi yüzde 28,4 olarak yer alıyor. Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası'nın yılın üçüncü Enflasyon Raporu'nda yıl sonu TÜFE tahmini yüzde 28 olarak açıklandı.
Merkez Bankası'nın Piyasa Katılımcıları Anketi'nde yıl sonu enflasyon beklentisi yüzde 29,61'e yükselirken, Finansal Kurumlar Birliği'nin tahmini yüzde 30,39 seviyesine çıktı.
Bu tahminlere göre 6 aylık enflasyonun yüzde 8,70 ile yüzde 10,73 arasında gerçekleşmesi bekleniyor.
TCMB tahmininin gerçekleşmesi halinde 6 aylık enflasyon yüzde 8,70, OVP tahminine göre yüzde 9,04, piyasa beklentisine göre yüzde 10,06, AA Finans tahminine göre yüzde 10,11 ve FKB tahminine göre yüzde 10,73 olacak.
Mevcut en düşük emekli aylığı 23 bin 552 TL seviyesinde bulunuyor. Farklı zam senaryolarına göre bu maaşın ulaşabileceği rakamlar şöyle:-
TCMB tahmini yüzde 8,70: 25.601 TL
OVP tahmini yüzde 9,04: 25.681 TL
Piyasa tahmini yüzde 10,06: 25.921 TL
AA Finans tahmini yüzde 10,11: 25.933 TL
FKB tahmini yüzde 10,73: 26.079 TL
Mevcut maaşı 24.000 TL olan bir emeklinin farklı zam oranlarına göre hesaplanan yeni maaşı:-
Yüzde 8,70 zam: 26.088 TL
Yüzde 9,04 zam: 26.170 TL
Yüzde 10,06 zam: 26.414 TL
Yüzde 10,11 zam: 26.426 TL
Yüzde 10,73 zam: 26.575 TL
25.000 TL maaş alan emeklilerin zamlı maaşları ise şöyle hesaplanıyor:-
Yüzde 8,70 zam: 27.175 TL
Yüzde 9,04 zam: 27.260 TL
Yüzde 10,06 zam: 27.515 TL
Yüzde 10,11 zam: 27.528 TL
Yüzde 10,73 zam: 27.638 TL
Mevcut maaşı 26.000 TL olan emekliler için hesaplanan yeni tutarlar:-
Yüzde 8,70 zam: 28.262 TL
Yüzde 9,04 zam: 28.350 TL
Yüzde 10,06 zam: 28.616 TL
Yüzde 10,11 zam: 28.629 TL
Yüzde 10,73 zam: 28.790 TL
27.000 TL maaş alanların farklı zam oranlarına göre yeni maaşları:
Yüzde 8,70 zam: 29.349 TL
Yüzde 9,04 zam: 29.441 TL
Yüzde 10,06 zam: 29.717 TL
Yüzde 10,11 zam: 29.730 TL
Yüzde 10,73 zam: 29.897 TL
28.000 TL maaş için hesaplanan yeni tutarlar:
Yüzde 8,70 zam: 31.523 TL
Yüzde 9,04 zam: 31.622 TL
Yüzde 10,06 zam: 31.918 TL
Yüzde 10,11 zam: 31.932 TL
Yüzde 10,73 zam: 32.111 TL
Yüzde 8,70 zam: 32.610 TL
Yüzde 9,04 zam: 32.712 TL
Yüzde 10,06 zam: 33.021 TL
Yüzde 10,11 zam: 33.033 TL
Yüzde 10,73 zam: 33.219 TL
Yüzde 8,70 zam: 33.697 TL
Yüzde 9,04 zam: 33.803 TL
Yüzde 10,06 zam: 34.122 TL
Yüzde 10,11 zam: 34.137 TL
Yüzde 10,73 zam: 34.326 TL
- Yüzde 8,70 zam: 34.784 TL -
Yüzde 9,04 zam: 34.894 TL -
Yüzde 10,06 zam: 35.223 TL -
Yüzde 10,11 zam: 35.239 TL -
Yüzde 10,73 zam: 35.433 TL
- Yüzde 8,70 zam: 35.871 TL -
Yüzde 9,04 zam: 35.984 TL -
Yüzde 10,06 zam: 36.324 TL -
Yüzde 10,11 zam: 36.342 TL -
Yüzde 10,73 zam: 36.540 TL
- Yüzde 8,70 zam: 36.958 TL -
Yüzde 9,04 zam: 37.075 TL -
Yüzde 10,06 zam: 37.425 TL -
Yüzde 10,11 zam: 37.444 TL -
Yüzde 10,73 zam: 37.648 TL
- Yüzde 8,70 zam: 38.045 TL -
Yüzde 9,04 zam: 38.165 TL -
Yüzde 10,06 zam: 38.526 TL -
Yüzde 10,11 zam: 38.547 TL -
Yüzde 10,73 zam: 38.756 TL
- Yüzde 8,70 zam: 39.132 TL -
Yüzde 9,04 zam: 39.256 TL -
Yüzde 10,06 zam: 39.627 TL -
Yüzde 10,11 zam: 39.649 TL -
Yüzde 10,73 zam: 39.863 TL
Yüzde 8,70 zam: 40.219 TL
Yüzde 9,04 zam: 40.347 TL
Yüzde 10,06 zam: 40.728 TL
Yüzde 10,11 zam: 40.751 TL
Yüzde 10,73 zam: 40.970 TL
- Yüzde 8,70 zam: 41.306 TL -
Yüzde 9,04 zam: 41.437 TL -
Yüzde 10,06 zam: 41.829 TL -
Yüzde 10,11 zam: 41.854 TL -
Yüzde 10,73 zam: 42.077 TL
- Yüzde 8,70 zam: 42.393 TL -
Yüzde 9,04 zam: 42.528 TL -
Yüzde 10,06 zam: 42.930 TL -
Yüzde 10,11 zam: 42.956 TL -
Yüzde 10,73 zam: 43.184 TL
- Yüzde 8,70 zam: 43.480 TL -
Yüzde 9,04 zam: 43.616 TL -
Yüzde 10,06 zam: 44.032 TL -
Yüzde 10,11 zam: 44.058 TL -
Yüzde 10,73 zam: 44.292 TL
- Yüzde 8,70 zam: 44.567 TL -
Yüzde 9,04 zam: 44.709 TL -
Yüzde 10,06 zam: 45.133 TL -
Yüzde 10,11 zam: 45.161 TL -
Yüzde 10,73 zam: 45.399 TL
- Yüzde 8,70 zam: 45.654 TL -
Yüzde 9,04 zam: 45.800 TL -
Yüzde 10,06 zam: 46.234 TL -
Yüzde 10,11 zam: 46.263 TL -
Yüzde 10,73 zam: 46.506 TL
- Yüzde 8,70 zam: 46.741 TL -
Yüzde 9,04 zam: 46.890 TL -
Yüzde 10,06 zam: 47.335 TL -
Yüzde 10,11 zam: 47.366 TL -
Yüzde 10,73 zam: 47.613 TL
- Yüzde 8,70 zam: 47.828 TL -
Yüzde 9,04 zam: 47.981 TL -
Yüzde 10,06 zam: 48.436 TL -
Yüzde 10,11 zam: 48.468 TL -
Yüzde 10,73 zam: 48.720 TL
- Yüzde 8,70 zam: 48.915 TL -
Yüzde 9,04 zam: 49.072 TL -
Yüzde 10,06 zam: 49.537 TL -
Yüzde 10,11 zam: 49.570 TL -
Yüzde 10,73 zam: 49.829 TL
- Yüzde 8,70 zam: 50.002 TL -
Yüzde 9,04 zam: 50.162 TL -
Yüzde 10,06 zam: 50.639 TL -
Yüzde 10,11 zam: 50.673 TL -
Yüzde 10,73 zam: 50.936 TL
- Yüzde 8,70 zam: 51.089 TL -
Yüzde 9,04 zam: 51.253 TL -
Yüzde 10,06 zam: 51.740 TL -
Yüzde 10,11 zam: 51.775 TL -
Yüzde 10,73 zam: 52.043 TL
- Yüzde 8,70 zam: 52.176 TL -
Yüzde 9,04 zam: 52.343 TL -
Yüzde 10,06 zam: 52.841 TL -
Yüzde 10,11 zam: 52.878 TL -
Yüzde 10,73 zam: 53.150 TL
Burada yer alan bilgiler yatırım tavsiyesi içermez. Bilgi için: Sorumluluk Beyanı