Doktor | Polis | Hemşire | Vaiz | Teknisyen! Zam sonrası güncel maaşlar ne oldu? İşte en düşük SGK'lı emekli aylığı
Türkiye’de milyonlarca kişinin gelirini doğrudan etkileyen sosyal yardım ve yasal ödemeler, memur maaşlarına yapılan yüzde 18,60’lık zamla birlikte güncellendi. Memur zammı, bugün aralık ayı enflasyon verilerinin belli olmasının ardından ortaya çıktı. Türkiye'de milyonlarca memurun Ocak-Temmuz 2026 döneminde maaşlarına uygulanacak 6 aylık zam belli olmuş oldu. İşte meslek meslek güncel maaşlar...
TÜİK, 2025 yılının son enflasyon verisi olan aralık ayı rakamlarını açıkladı. Bu veriyle birlikte, 2025 yılının ikinci 6 aylık dönemine ait (temmuz-aralık) enflasyon kümülatifi netlik kazandı. Memur ve memur emeklilerinin maaş zammı, 8. Dönem Toplu Sözleşme hükümleri uyarınca belirleniyor. Toplu sözleşme gereği memurlar, bu ay yapılacak yüzde 11'lik toplu sözleşme zammına ek olarak, 2025’in ikinci 6 ayındaki enflasyonun, Temmuz 2025’te aldıkları zam oranını aşan kısmı kadar "enflasyon farkı" alıyor. Bugün açıklanan veriler, bu farkı ve miktarını resmiyete kavuşturdu.
TÜİK verilerine göre, Tüketici Fiyat Endeksi (TÜFE), aralık 2025 döneminde aylık bazda yüzde 0,89; yıllık bazda yüzde 30,89 oldu. Buna göre, memur ve memur emeklisi için 6 aylık enflasyon farkı yüzde 6,85 olarak gerçekleşti. Bu farka yüzde 11 toplu sözleşme zammı eklendiğinde memur ve emeklisinin 2026 yılı ilk 6 aylık dönem için maaş zammı yüzde 18,6 oldu. SSK ve Bağ-Kur emeklileri ise yüzde 12,19 oranında zam alacak.
6 aylık enflasyon verilerine göre; 1/4 derecesindeki bir uzman doktorun maaşı 126.119 TL'den 149.577 TL'ye yükseldi.
8/1 derecesindeki hemşire maaşı 57.425 TL iken yeni zam oranıyla birlikte 70.923 TL olacak. 1/4 derecesindeki hemşire maaşı 62. 396 TL iken yeni zam oranıyla birlikte 76.798 TL olacak.
Polis maaşı 2026 yılı için toplu sözleşme zammı ve yüzde 18,60 zam oranı ile 68.084,00 TL'den 80.747,62'ye yükselecek.Başkomiser maaşı ise 2026 yılı için toplu sözleşme zammı ve yüzde 18,60 zam oranı ile 74.490,00 TL'den 88.345,14 TL'ye çıkacak.
2025'te 63.916,00 TL olarak belirlenen vaiz maaşı, 2026 yılının son altı aylık enflasyon verileri doğrultusunda 75.810,77 TL'ye yükseldi.
Avukat maaşı 73 bin 515 TL iken zam sonrası 87 bin 188 oldu.
Teknisyen maaşı 54 bin 547 TL iken zam sonrası 64 bin 692 oldu.
Öğretmen maaşı 2026 yılı için toplu sözleşme zammı ve yüzde 18,60 zam oranı ile 61.146.00 TL'den 72.519,16 TL'ye yükselecek.Uzman öğretmen maaşı ise 2026 yılı için toplu sözleşme zammı ve yüzde 18,60 zam oranı ile 67.776.00 TL'den 80.382,34 TL'ye çıkacak.
En düşük memur emeklisi aylığı ise 22 bin 670 liradan 27 bin 772'ye yükseldi.
Halen 16 bin 881 lira olan en düşük emekli maaşı, 22.669,41 TL'ye yükseldi.
Burada yer alan bilgiler yatırım tavsiyesi içermez. Bilgi için: Sorumluluk Beyanı