Altında sert düşüş! İşte 3 kritik neden
Küresel piyasalarda altın, yeni haftaya düşüşle başladı. ABD Merkez Bankası’nın (Fed) bu yıl içinde faizleri tekrar artırabileceği ihtimali, doları güçlendirirken güvenli liman olan altına olan talebi azalttı.
Spot altının ons fiyatı gün içinde düşüşünü sürdürerek 4.162 dolar seviyesine kadar çekildi. Günlük değer kaybı zaman zaman %1'i aşarken, hafta genelinde de aşağı yönlü bir grafik çizildi.
Altındaki düşüşün arkasında birkaç temel neden bulunuyor:
Güçlü Dolar: ABD dolar endeksinin zirveye yakın seyretmesi, altını diğer para birimlerini kullanan yatırımcılar için daha pahalı hale getiriyor ve talebi düşürüyor.
Enerji Piyasasındaki Hareketlilik: Petrol fiyatlarındaki dalgalanmalar enflasyon endişelerini canlı tutuyor. Bu durum, Fed’in sıkı para politikasından taviz vermeyeceği beklentisini doğuruyor.
Yüksek Faiz Baskısı: Altın normalde enflasyondan korunma aracı olsa da, faizlerin yüksek olduğu dönemlerde cazibesini kaybediyor. Çünkü faiz getirisinin artması, yatırımcıyı faizsiz bir varlık olan altından uzaklaştırıyor.
Jeopolitik tarafta, Orta Doğu'daki gerilimi azaltmaya yönelik diplomatik adımlar ve ateşkes çabaları piyasaları biraz olsun rahatlattı. Diğer yandan, ABD ile İran arasındaki nükleer görüşmelerin belirsizliği sürüyor.
Fed yetkilileri ise istihdam piyasasının güçlü olduğunu ancak kalıcı enflasyon riskinin devam ettiğini belirtiyor. Bu açıklamalar faiz artışı ihtimalini masada tutuyor.
CME FedWatch verilerine göre, piyasaların Fed'den aralık ayında faiz artırımı bekleme oranı geçen haftaya göre ciddi şekilde yükselerek %88'e ulaştı.
Özetle; Güçlü dolar, yüksek faiz beklentisi ve oynak enerji fiyatları altın üzerindeki baskıyı artırıyor. Yatırımcılar ise Fed'in atacağı adımları izleyerek temkinli kalmayı tercih ediyor.
Burada yer alan bilgiler yatırım tavsiyesi içermez. Bilgi için: Sorumluluk Beyanı

